Dunart. com Vl-Vlll.

A csoportos kiállítás egy szűkebb válogatás a somorjai DUNART. COM Somorjai Nemzetközi Művésztelepen készült munkákból, pontosabban az utolsó három évadból.

A hadmérnök feljegyzései

Nem vagyok se művészetkritikus, se művészettörténész, művész pedig még annyira sem. Bár a művészet egy sajátos területével foglalkozom, a hadművészettel és ennek azért mégis sok köze lehet Ölveczky Gábor munkáihoz, munkásságához.

Parola

Nehéz szólni egy olyan tárlat bemutatásáról, ahol harmincnyolc kiállító művész alkotásait láthatjuk. Két civil szervezet baráti együttműködésének eredményeként jött létre e kiállítás, s bár a földrajzi távolságot országhatár is metszi a képi kifejezés készsége közel hozza az egy nyelven beszélő, gondolkodó alkotókat.

Emlékezet- Végh Éva kiállítása

„A bányászat kérdésében az emberek között a vélemények mindig erősen eltérőek, egyesek szenvedélyesen hangoztatják nagy jelentőségét, mások viszont annál keményebben szidalmazzák.” – Georgius Agricola, a bányászati és földtudományok egyik letéteményese 1546-ban mondta ezt.

Világok között - Vajda Lajos élete és művészete

Több mint két évnyi szakmai előkészítést követően 2018 novemberében megnyílik Szentendrén, a Ferenczy Múzeumban (Kossuth u. 5.) a Világok között – Vajda Lajos élete és művészete című nagyszabású kiállítás.

100

A kiállítás címéből joggal következtethetünk arra, hogy itt matematikáról esik szó. És valóban mennyiségtani kísérlet eredményével szembesülhetünk: a térben darabra pontosan 100 objektum, a lehető legegyszerűbb geometriájú elem függeszkedik, míg a falakon darabra pontosan 100 kép kapott helyet.

Műnembéli sokoldalúság

Pétër László kiállítása a Magyar Írószövetség Klubjában.

Grafityisz

Karikatúra-kiállítás az Országos Széchényi Könyvtárban.

A végzet asszonyai

Gustav Klimt osztrák festőművész munkásságának legjellemzőbb motívuma a női test, ez adja a keretet A Vértes Agorája Kortárs Galériájának "In memoriam Gustav Klimt - Femme fatale" című tatabányai kiállításának.

Gaál József - Vezeklések kora

„A művek mindennapi életemet is irányítják, szabálytalannak tűnő, akár szomatikusnak is nevezhető hatásrendszert teremtenek. Belső referenciahálóm olyan organizmus, amiben egymásnak ellentmondó tartalmak is elférnek, összeegyeztethetetlennek tűnő formák újabb jelentéssel ötvöződnek. Sajátomként megélt produktumaim egy mitikus, archaikus állandóságban akarnak létezni, nem egy eszme vagy művészeti ideológia bűvkörében, hanem korokat átívelő állandóságban.” ( G.J.)