Fénysejtelem légben és víztükrön- Gerzson Pál kiállítása a Vigadóban

Ha jól számoltam, a csaknem tíz éve eltávozott mester, Gerzson Pál tárlatán százötvenkilenc (!) mű szerepel. A legnagyobb méretű festményektől egészen a szinte tenyérnyi akvarellekig. És ez az életműnek csak az a – számomra legizgalmasabb – része, amely maga mögött hagyván a "realista" képeket (portrékat, figurális ábrázolatokat), a fölszabadultabb, légiesebb, a valóságot absztraháló, hogy nem mondjam organikus absztrakt világot fogja magában.

Westkunst - Ostkunst - válogatás a Ludwig Múzeum gyűjteményből

Az 1989-ben, Budapesten alapított Ludwig Múzeum az első olyan intézményként jött létre a volt szocialista országokban, amely az egyetemes kortárs művészetet mutatta be. Az alapítók, és adományozók, Peter és Irene Ludwig célkitűzése volt, hogy a keleti és nyugati művészetet és kultúrát közelebb hozzák egymáshoz.

Műteremlátogatás a zöld mindenség festőjénél

„A völgyben már besötétedett, de Lak felett még fénylik az ég,
és a narancsszóródásban a gerincen kirajzolódnak a fák.
Ennyivel megint nehezebb lesz meghalni.”
(Oravecz Imre: Erdőszél)

Geometrikus generációk

A kiállítás a Magyarországon először szereplő Jerzy Grochocki lengyel képzőművész és hat magyar kortársa közötti kapcsolódási pontok felkutatásával kísérletet tesz az alkotók gondolkodásmódjában felfedezhető párhuzamok és eltérő irányok feltárására a geometrikus művészet területén.
Mészáros Zsolt művészettörténész megnyitóbeszéde a GEOMETRIKUS GENERÁCIÓK című kiállításon.

Ember Sári - Hosszúélet

Ember Sári legújabb munkáiban szorosan épít korábbi kiállításaira, ugyanakkor egy másik, fiktív nézőpontból gondolja újra a családi örökség, a múltfeldolgozás témáit és az embereknek a tárgyakhoz való viszonyát.

A kopár szík sarja - a Hejettes Szomlyazók kiállítása

A Hejettes Szomlyazók művészcsoport 1984-ben alakult és 1992-ben szűnt meg. Akkor jött létre, amikor a korábbi tiltások, betiltások, a legkülönbözőbb akadályoztatások már egyre kevésbé éreztették hatásukat; majd a többpártrendszer konszolidációja idején oszlott fel.

Gilbert & George - Bűnbak képek Budapestnek

Az ötven éve együtt dolgozó művészpáros fő témája a modern városi létezés. Gilbert & George műveinek középpontjában mindig a művészek állnak mint „élő szobrok”. Elegáns megjelenésükkel gúnyt űznek az arisztokráciából, miközben a tabuk és művészeti konvenciók határait feszegetve az aktuális társadalmi jelenségekről kommunikálnak műveikben.

Előre és vissza – válogatás a Ferenczy Múzeumi Centrum új szerzeményeiből (2000–2017)

A Ferenczy Múzeumi Centrum kollekciójának 1951 óta tartó gyarapítása módszeres gyűjtőmunka eredménye, amelynek folyamatáról a közönség többnyire az új szerzeményeket bemutató tárlatokból értesülhet; legutóbb a Szentendrei Képtárban volt ilyen kiállítás 2010-ben.

Bálványok és hősök- kiállítás

Szurcsik József Bálványok és hősök című kiállításának megnyitója július 8-án 11 órakor lesz a Dubniczay-palota Várgalériájában. Köszöntőt mond Hegyeshalmi László, a Művészetek Háza igazgatója, a tárlatot megnyitja Puskár Krisztián zenei kurátor, médiamunkás.

Fennmaradó festészet - Hencze Tamás / Nemes Márton

A Deák Erika Galéria új kiállítás-sorozata egy idősebb mester és egy pályája elején levő képzőművész alkotói párbeszédén alapul. A program első kiállítása az 1968-as Iparterv Generáció egyik kiemelkedő alakjának, a kitakarásos technikával készített illuzórikus terek és kalligrafikus gesztusok mesterének, Hencze Tamásnak és a legújabb absztrakt törekvések egyik legtehetségesebb tagjának, a festészet határait rendre feszegető Nemes Mártonnak az együttműködésén alapul.